Bullet journal: setup september

08:00 The DIY Life 0 Comments


Er komt een nieuwe maand aan, en dat betekent ook een nieuwe maand in mijn bullet journal! De maand augustus was hectisch, druk, maar wel super leuk! Ik ben naar Barcelona verhuisd voor 4 maanden, ik heb Barcelona ontdekt en mijn studie hier is begonnen! Maar dat heeft natuurlijk niets met de volgende maand te maken. Laat ik je snel meenemen in mijn bullet journal setup voor september!

De vorige maand was het thema cactussen, en in juli was mijn thema blaadjes. Deze maand wil ik even afstand doen van een planten gerelateerd thema, en heb ik gekozen voor roze stipjes en roze washi tape. Wie mij kent, weet dat ik dol ben op stipjes, en dus is het niet verrassend dat dit thema een keer voorbij zou komen. Roze is niet specifiek mijn favoriete kleur, maar ik heb de kleur van de stipjes (gemaakt met waterverf) afgestemd op de kleur van de washi tape, zodat de twee dezelfde kleur zouden hebben.

Als allereerst heb ik mijn titelpagina, die zegt 'Hello September'. De letters heb ik gemaakt met behulp van letter stempels van de HEMA en overgetrokken met een Micron fineliner 2.0 mm. Onder de letters heb ik met behulp van een krasvelletje van de HEMA een pijl gemaakt.



De volgende pagina is helemaal gewijd aan mijn mijlpalen, oftewel 'Milestones'. Voor deze pagina heb ik dezelfde washi tape, waterverf en letter stempels gebruikt. Voor de cirkels en de banner heb ik stempels gebruikt van de Chinese Bazar hier in Barcelona, maar exact dezelfde stempels zijn ook bij Ali Express te krijgen. In mijn setup voor augustus met het cactussen thema had ik voor elke categorie mijlpalen een apart plekje. Dit vond ik heel overzichtelijk, daarom wil ik in elke cirkel het thema van de mijlpalen zetten.


Daarnaast is in mijn bullet journal de habit tracker niet te missen, dus die is te vinden op de derde pagina van mijn bullet journal. Aan de zijkant staan weer de stipjes, en op deze pagina heb ik wat meer pijlen gemaakt en geen washi tape. De letters van 'Habit Tracker' zijn weer gemaakt met de letter stempels van de HEMA. De vierkante stempels zijn van het setje van de Chinese Bazar. Mocht je hier trouwens vragen over hebben, stel ze gerust in de reacties of stuur me een mailtje!

Onderaan de pagina zie je een legenda met daarin de verschillende gewoontes of activiteiten die ik wil gaan bijhouden. Omdat elke dag een vierkantje is, kan ik moeilijk elk vierkantje gaan inkleuren, of steeds aparte kleurtjes geven, want die zouden in elkaar kunnen gaan overlopen. Daarom heb ik ervoor gekozen om symbolen te gebruiken voor elke activiteit of gewoonte, die ik dan in het vierkantje van elke dag kan tekenen. Dit is misschien een iets andere manier van een habit tracker dan je gewend bent, maar ik vind het leuk om out of the box te denken en dezelfde pagina's op een andere manier in te delen.


De laatste pagina van deze bullet journal (mijn bullet journal is nooit zo uitgebreid eigenlijk) is gewijd aan gebedspunten. Voor mij persoonlijk vind ik het erg belangrijk om als christen een diepe relatie met God op te bouwen, maar dat kan alleen als je er zelf ook in investeert. Gebed is één van de dingen die mij helpen om dichter bij God te komen. Daarom heb ik deze pagina met gebedspunten gemaakt. Hier wil ik gebeurtenissen gaan opschrijven die me raken, mensen die op mijn pad komen of andere dingen waar ik graag voor wil bidden.


Dit was mijn bullet journal setup van september. Wat is jouw thema deze maand?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal: setup septemberThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.