Back to school: agenda DIY

08:00 The DIY Life 0 Comments


Eén van de items die je op school of op het werk eigenlijk niet kan missen, is je agenda. Vorig jaar en het jaar daarvoor heb ik ook al agenda DIY's laten zien. Dit jaar gebruik ik een simpele agenda van de HEMA, die ik voor € 0,80 op de kop kon tikken. Psst! De agenda's zijn nu bij de HEMA in de uitverkoop, wees er dus snel bij!

Het is voor mij nog altijd een challenge om mijn agenda ook daadwerkelijk te gebruiken, maar dit jaar wil ik er echt voor gaan zorgen dat ik dat ook ga doen! Vaak gebruik ik namelijk mijn mobiele agenda voor belangrijke afspraken, dingen die ik niet moet vergeten en toetsen, terwijl ik een papieren agenda heb gekocht en deze heb versierd. Herken jij dat ook? Of ben ik de enige...?

Daarom wil ik heel graag door deze agenda DIY mezelf ertoe aanzetten om mijn papieren agenda vaker te gebruiken en dus ook mijn mobiele agenda iets minder. Als ik eerlijk ben, denk ik niet dat het zal lukken om mijn belangrijke afspraken niet in mijn mobiele agenda te zetten, maar het zal een uitdaging worden om ze wél in mijn papieren agenda te zetten en die dan ook daadwerkelijk te gebruiken!

Dit heb je nodig voor deze DIY:

- Spuitverf
- Washi tape
- Dubbelzijdig tape

De kosten van deze DIY zijn relatief laag. De agenda kostte € 0,80 en de spuitverf en washi tape had ik al. Als je dezelfde washi tape als ik wilt kopen bij de HEMA kost dat je € 2,50 en de spuitverf bij de Action kost ongeveer € 2. Al vrij snel toen ik ging brainstormen over wat ik zou doen met deze agenda, kwam het idee in me op om de kaft goud te spuiten. Ik heb de voor- en achterkant goud gemaakt, waarbij ik een ondergrond gebruikt heb die vies kan worden. Mijn tip is om géén krant als ondergrond te gebruiken, want hier kan de agenda aan vastplakken.

Wanneer de verf droog is, kan je de washi tape pakken en er lijnen mee maken op je agenda. Ik heb er voor gekozen om met een dunne lijn te beginnen en dan de lijnen steeds dikker te laten worden. Wat je ook kan doen, is bijvoorbeeld met washi tape random lijnen maken, vierkanten of driehoeken, maar net wat jij mooi vindt!

Mijn grote fout is geweest om eerst spuitverf op terpentine basis te gebruiken, en daarna de zwarte lijnen met acrylverf (dat is op waterbasis) te doen. Dit hecht dus niet... Hieronder zie je nog een foto van mijn vergeefse poging. Weer iets geleerd! Dus nadat ik de acrylverf eraf heb gehaald, heb ik alsnog de lijnen met washi tape weer gemaakt en daarna met zwarte spuitverf de lijnen alsnog gemaakt.


Uiteindelijk vond ik het resultaat heel erg mooi, en ook erg klassiek. Ik hoop dat ik deze agenda mooi genoeg voor mijzelf heb gemaakt om er ook daadwerkelijk mee te werken en hem ook te gaan gebruiken in het nieuwe schooljaar! Gebruik jij vaker een papieren agenda of een online agenda?

Als je dit nou een heel leuke DIY vindt, bekijk dan ook eens dit artikel, waarin ik je laat zien hoe je fotolijsten zwart en goud maakt met dikke en dunne lijnen!

Have fun!
Tessa

Wil je op de hoogte blijven van The DIY Life? Volg me dan op Instagram, Facebook en Pinterest!


Wat je misschien ook leuk vindt:

Back to school: agenda DIYThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.