Bullet journal: setup van de maand juli

10:03 The DIY Life 0 Comments


Het is alweer een hele tijd geleden dat ik met mijn bullet journal bezig ben geweest, maar vandaag kon ik de verleiding toch echt niet weerstaan. Ik heb mijn boekje van de Dille en Kamille erbij gepakt en ben aan de slag gegaan voor de setup van de maand juli. Voordat ik begon, had ik nog een aantal filmpjes op YouTube over bullet journaling gekeken als inspiratie, en van één van die filmpjes heb ik inspiratie gehaald voor mijn thema van juli.

Het thema van deze maand in mijn bullet journal is plantjes, en dan vooral takken met blaadjes, zoals je die wel vaker in bullet journals of op tekeningen ziet. En ik wilde geen precieze takken, maar een beetje uit de losse pols. Met waterverf heb ik ze ingekleurd, en dat heb ik ook niet precies binnen de lijntjes gedaan, wat ik heel erg leuk vind lijken. Toen ik het eindresultaat zag, moest ik denken aan van die kinderboeken die ook tekeningen hebben die niet altijd binnen de lijntjes zijn ingekleurd, en dat bracht weer leuke jeugdherinneringen naar boven.

Het boekje dat ik gebruik als bullet journal komt van de Dille en Kamille, zoals ik in het begin van dit artikel ook al zei. Van tevoren wist ik namelijk niet of bullet journaling wel echt iets voor mij is, iets wat ik lang volhoud. Want zoals ik mezelf een beetje ken, ben ik een tijdje heel enthousiast met een hobby bezig, maar daarna komt er niks meer van. Dus wanneer ik met een nieuwe hobby begin, investeer ik er in het begin niet al te veel in. De bladzijdes van dit boekje zijn relatief dun, waardoor je maar één kant van de bladzijdes kan beschrijven, wat ik eerlijk gezegd wel jammer vindt. Maar dat mag de pret niet drukken!

Op de tweede pagina, na de titelpagina van juli, heb ik mijn habit tracker en blog tracker gemaakt. Meestal zie ik de habit tracker horizontaal in een bullet journal, maar ik wilde het eens verticaal proberen. Aan het einde van de maand kan ik je zeggen of dat een handige keuze is geweest of niet, haha. Onderaan de pagina heb ik twee legenda’s gemaakt, een voor elke tracker, en daarna heb ik de bladzijde versierd met het thema: blaadjes en bloemetjes.


De volgende bladzijde is versierd met een weekoverzicht. Hier vind je week 27 (3-9 juli), een to do lijstje en een pagina voor blog ideeën. Door de week kan het namelijk maar zo zijn dat er ineens een geweldig idee voor The DIY Life in me op komt, en dan kan ik dat idee mooi opschrijven in mijn bullet journal! Bij elke dag (behalve bij het weekend) heb ik aan de rechterkant een lijn met waterdruppels getekend, waar ik kan invullen hoeveel water ik elke dag heb gedronken. Natuurlijk zijn er meerdere weekoverzichten van juli, maar die heb ik allemaal bijna hetzelfde gemaakt.


Wat is het thema van deze maand in jouw bullet journal?

Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Bullet journal: setup van de maand juliThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.