Hoe je een witte plantenpot een leuke make-over geeft

08:00 The DIY Life 0 Comments


Planten in de kamer is iets waar ik niet zonder kan. En eerlijk gezegd maakt het me ook niet zoveel uit of ze nu nep of echt zijn. Het leukste is eigenlijk wel dat je iets groens in de kamer hebt, wat het interieur net even af maakt. Mijn planten staan op dit moment niet meer in saaie, witte plantenpotten, maar hebben een leuke make-over gekregen. Je leest er alles over in dit artikel!


Wat je nodig hebt voor deze DIY is vrij weinig. Het enige wat je nodig hebt zijn namelijk (witte) plantenpotten en een kleur permanent marker. Ik heb een zwarte permanent marker van de HEMA gebruikt, omdat ik het zwart-wit effect erg mooi vind. De prijs van de marker weet ik helaas niet. Als je een andere kleur pot of marker gebruikt, kan het handig zijn om eerst op de onderkant bijvoorbeeld te testen of je de marker goed kan zien.

Het leuke van deze DIY is dat je die saaie, witte plantenpot helemaal kan laten matchen met jouw interieur! Heb je een interieur met veel driehoeken, vierkanten of cirkels? Dan kan je dezelfde vormen tekenen op de plantenpot. Heb je veel quotes in je interieur? Je kan ook een leuke quote schrijven op de plantenpot! Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos!

Op mijn kamer heb ik niet veel driehoek vormen, maar ik vond driehoekjes op het plantenpotje wel erg leuk. Het tekenen met de marker was zo klaar, en als ik een foutje had gemaakt, pakte ik een natte doek en haalde het er zo weer af. Dat kan alleen zo makkelijk als je het er net op geschreven hebt. Staat je plantenpot met opschrift er al langer, dan kan het wel eens lastig zijn om er af te halen wat je er op hebt getekend of geschreven. Als je een paar witte potten hebt, kan het ook leuk zijn om wat te variëren met de patronen of quotes die je op de potten schrijft. Laat je creativiteit het werk doen!

Ik heb deze DIY nog niet geprobeerd voor andere plantenpotten, maar wie weet is het schrijven of tekenen op een groene, blauwe of rode pot net zo mooi! Naast een plantenpot heb ik een tijdje geleden ook quote op een mok geschreven met een permanent marker. Als je een quote doet, en je doet aan handlettering, kan het heel leuk zijn om te experimenteren met de permanent marker en om de zoveel tijd een pot te versieren. Dan kan je je vooruitgang zien!
Have fun!
Tessa


Wat je misschien ook leuk vindt:

Hoe je een witte plantenpot een leuke make-over geeftThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.