DIY: graveren in glas

22:25 The DIY Life 0 Comments

Het is weer weekend! En wat ga je dan doen? Juist, door de prulletjes van je moeder en kijken of er nog wat leuks tussen zit! En ik vond zeker veel leuke dingen, zo kwam ik er achter dat ze nog een paar potjes Mod Podge heeft (hele populaire lijm in Amerika), aan krijtstift, en nog meer. Maar het allerleukste was wel dat ik een graveer pen vond! En ja, die moet je natúúrlijk meteen uitproberen, dus dat heb ik gedaan.
Wat je nodig hebt voor deze DIY:
- Een graveerpen
- Een glas of vaas van glas (let op: alleen glas!)
- Een quote of tekst die jou inspireert
Als je wilt graveren, moet je van te voren goed bedenken wat je wilt graveren, want je hebt maar één kans om het goed (of fout) te doen. De allereerste keer dat je gaat graveren, zou ik op een glazen voorwerp doen waarop het niet uitmaakt of je een foutje maakt. Daarom heb ik voor mijn allereerste object een theeglas gebruikt, die wel een foutje kon hebben! Waar het allemaal om draaide, was dat ik een vaas goed wou doen, en die tekst is na het oefenen op het theeglas gelukkig goed gegaan!
Maar ik draaf alweer veel te snel door..! Laten we eerst beginnen bij de quote. Deze heb ik zelf nog een keer op papier geschreven. Het graveren doe ik namelijk in mijn eigen handschrift, en daarom vond ik het ook wel fijn om een voorbeeld te hebben in mijn eigen handschrift.
Als je eenmaal klaar bent voor de start, kan het graveren beginnen!
Mijn allereerste graveerpoging was dus het theeglas, en het ging in het begin niet echt geweldig. Maar oefening baart kunst! Het resultaat van mijn eerste poging:
Waar het allemaal om draaide en wat ik ècht goed wilde doen, was een lange, smalle vaas. Hierop wou ik de tekst 'Home is where the heart is' graveren, en dat is gelukkig goed gegaan! Zie hieronder het resultaat:
In de onderstaande video zie je hoe ik de vaas heb gegraveerd!


Het blijft dus een beetje oefenen, maar oefening baart zeker weten kunst!

Have fun!

Tessa



Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

DIY: graveren in glasThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.