Spice up your room! 3 DIY's

13:51 The DIY Life 0 Comments

Dit keer heb ik drie DIY's voor jullie, die allemaal goedkoop zijn en ik zal de prijzen erbij vermelden om mezelf te onderbouwen C: Bijna alles wat ik gebruikt heb is bij de Action te vinden. Ik heb 3 DIY's bedacht die je kamer net dat beetje extra touch kunnen geven dat je zoekt of leuk vindt.


1. Pots 'n plants
Voor de eerste DIY heb ik bij de Action dunne washi tape gekocht (€ 0,79 voor 6 rolletjes) en 2 vetplantjes (€ 1,35 per stuk). Bij elkaar opgeteld ben je voor deze DIY nog niet eens € 4 kwijt! Goed, laten we beginnen. Eerst nog even een foto van wat je nodig hebt: de washi tape, de plantjes en een schaar.

De plantjes zitten al in zo'n leuk wit stenen potje als je ze koopt. Misschien heb je al wel geraden wat de DIY is, namelijk: het potje decoreren met washi tape. En je kan zelf natuurlijk ook nog steentjes, glitters of andere dingetjes toevoegen! De potjes lijken trouwens misschien redelijk groot, maar ik zal je uit die droom helpen; ze zijn iets meer dan 6,5 cm hoog.

Uiteindelijk zag mijn potje er zo uit (zie foto hieronder). Het enige probleem waar ik tegen aan liep, was dat het potje niet helemaal vierkant was, maar een beetje breder wordt naarmate het potje hoger wordt. Daarom zijn de hoekjes met de washi tape niet zo mooi geworden als ik wel zou willen, maar dat kan je zelf natuurlijk altijd veranderen!

2. What time is it?
Toen ik bij de Action over de decoratie-afdeling liep, viel mij meteen een klok op (€ 1,49). Hij is verkrijgbaar in 3 kleuren (volgens mij), namelijk: lichtblauw, lichtroze en wit. Zelf heb ik hem in het wit gekocht.

Natuurlijk is deze witte klok al een hele mooie decoratie voor je kamer, maar ik wou he toch nog een beetje een 'personal touch' geven. Voor deze DIY heb ik gebruikt:

Dubbelzijdig plakband (€0,32), een pons (dat gele ding), zilver papier (ik weet het, het lijkt goud, maar het is toch echt zilver), washi-tape en (nep)knopen (€ 0,69).
Wat je doet: als eerste moet je de achterkant van de voorkant afhalen, zodat je op de wijzerplaat aan de slag kan. Zonder het glas en de omranding ziet de klok er zo uit:

De volgende stap: tja, volgens mij spreekt dat wel voor zich. Leef je uit en maak er iets moois van! Het voordeel is: je kan alles aanpassen aan jouw wensen. Het nadeel is: je moet rekening houden met de hoogte van de wijzers. Zo wou ik bijvoorbeeld op de plaats van de 3, 6, 9 en 12 op de klok die knopen doen, maar de knopen waren net iets te hoog voor de wijzers, waardoor die vast zouden gaan lopen..

Dit is mijn uiteindelijke resultaat geworden. Ik heb een 9-tal vakjes gemaakt met washi-tape, in de hoeken knopen gedaan en op de plaats van de 3, 6, 9 en 12 zilveren rondjes (in plaats van de knopen dus..).

3. Let it shine!
Deze derde DIY is, net als alle andere, ook lekker goedkoop. Wat je nodig hebt: een waxinelicht houdertje (€ 0,49), dubbelzijdig tape (optioneel), washi-tape, (nep)knopen, een lijmpistool (optioneel) en decoratief kanten lint (€ 0,79).
Het waxinelicht houdertje dat ik heb gebruikt, ziet er zo uit:

Het potje is ongeveer 6 cm in doorsnee bij de bovenkant, dus precies groot genoeg voor een waxinelichtje. Wat je doet: ik heb het lint eerst met een lijmpistool vastgemaakt, wat erg goed werkte. Vervolgens heb ik een paar knopen vastgemaakt, ook met het lijmpistool. Als laatste heb ik nog een leuk randje van washi-tape toegevoegd. Het randje van de washi-tape is niet heel mooi uitgevallen, maar ik vond het beetje lichtroze toch wel een erg leuke toevoeging. Het eindresultaat zie je hieronder C:

Nu alleen wachten tot het avond wordt, dan een waxinelichtje er in en bewonder je eindresultaat!

Hopelijk vond je deze DIY's leuk en heb je wat inspiratie gekregen voor je eigen kamer!

Have fun!

Tessa

Comment Form is loading comments...

Wat je misschien ook leuk vindt:

Spice up your room! 3 DIY'sThe DIY Life - Nederlandse DIY blog
© The DIY Life, 2015-2019. Mogelijk gemaakt door Blogger.